zondag 18 maart 2012

Nieuwsbrief


Leek, 12-03-2012

Openbaring 7: 9,10

Hierna zag ik dit: een onafzienbare menigte, die niet te tellen was, uit alle landen en volken, van elke stam en taal. In het wit gekleed en met palmtakken in hun hand stonden ze voor de troon en voor het Lam.
Luid riepen ze: ‘De redding komt van onze God die op de troon zit en van het Lam!’ ……..


Geliefde mensen,

Voor u verder leest: sta eens stil bij de vraag waarvoor je leeft! Sta eens stil bij het grote plan dat God heeft met jou, met ons land, met de wereld!
Dat ongelooflijke plan, met dat prachtige einddoel, zoals beschreven in de tekst hierboven! Lees de tekst nog eens rustig over, en laat het tot je doordringen wat er eigenlijk staat!

Johannes krijgt in beelden de toekomst te zien. En hij kan niet alleen op de aarde kijken, maar ook in de hemel. Een blik in de troonzaal van God. In beelden voltrekt zich de geschiedenis tot aan het uiteindelijke doel, dat God wil bereiken. Ontelbaar zijn de volgelingen van Jezus. Samen delen zij in zijn overwinning. Samen gekleed in witte kleren. Wit als kleur van overwinning, van reinheid. Mensen die wij niet kunnen verstaan, mensen die wij soms verkeerd begrijpen, omdat we hun gebruiken niet kennen, ze zijn met ons verbonden door hetzelfde geloof. Samen vieren we groot feest. Want Koning Jezus werkt wel door. De overwinning is van Hem! Nu al. De overwinning van de leeuw van Juda, die tegelijk het Lam is. De boodschap van koning Jezus. (Preek uitzenddienst ds. H.J.J. Pomp)

Ik zie er weer naar uit om deze blijde boodschap door te mogen geven aan de mensen in Papua Nieuw Guinea.

Wat is er veel gebeurd in de afgelopen tijd. Ik zal een paar dingen noemen: Uren heb ik achter de computer doorgebracht, om alle voorbereidingen te treffen die getroffen moesten worden. Verzekeringen, voldoende sponsoring, het voor elkaar krijgen van mijn visum, afspraken met iedereen, enzovoorts.

Een ander hoogtepunt was het zussenweekend, dat ik met mijn 2 geliefde zussen heb gevierd. Onvergetelijk zijn de herinneringen. Hoe gek kun je doen met een gezichtsmasker op je neus, waardoor je er niet uitziet…
Ik merk dat me dat zo goed doet en dat ik dat nodig heb, om ook nu weer afscheid te kunnen nemen en om te kunnen gaan met het gemis van familie en vrienden die me zo na aan het hart liggen.

Daarnaast heb ik verschillende presentaties gehouden, onder andere op de lagere school in Aduard en Leek. Dat viel net in de ‘gruit’ (groente en fruit) -week op school, waardoor het voor de kinderen nog wel even verwarrend was om goed te onthouden waar “die mevrouw” ook al weer werkte: in Paprika Nieuw Guinea of zo….
Hartverwarmend was het respons! Zowel van kinderen als van de leerkrachten en de ouders! Een nieuwe verbinding tussen kinderen in Nederland en in Papua Nieuw Guinea. Zoveel verschillen in levensomstandigheden, maar toch zijn we gelijk, als we ons hart aan Jezus geven. En wat is het mooi, dat we altijd voor elkaar kunnen bidden.

Het mooiste moment was de uitzenddienst op 4 maart. Het lied dat we hebben beluisterd: “Ben je bereid om jezelf los te laten, om in Mij het leven te vinden, en in Mij jouw zekerheid?”
De preek: “De overwinning is van Koning Jezus. Hij heeft al overwonnen.” Ik hoef alleen maar te zaaien, wat een geruststelling.
En de zegen die ik mocht meekrijgen uit Psalm 134: “Dat ’s Heren zegen op U daal, Zijn gunst uit Sion u bestraal.” Wat nog meer heb ik nodig?!
En hand in hand met mijn aardse vader mocht ik het slotlied zingen: “Vrede zij u, gelijk Mij de Vader zond, zend Ik ook jou! Blijf in Mij, en ontvang Mijn Geest, Hij zal je leiden.”
Koning Jezus zelf gaat mee! Wat een machtig avontuur! Op naar onze eindbestemming! Hij werkt wel door om al Zijn volgelingen te verzamelen om eens bij Hem thuis te zijn.

Wat was het gaaf om iedereen weer te zien en te spreken. Wat doet het me goed te weten en te voelen dat de gemeente en zoveel familie en vrienden achter me staan. Ik voel me helemaal opgeladen. Dankzij alle liefde die ik van jullie allemaal heb gekregen, vooral de afgelopen weken van afscheid nemen, ben ik weer klaar om te gaan.

Heel erg bedankt lieve mensen, voor alles wat jullie voor me betekenen en voor me hebben gedaan de afgelopen tijd!

Dankpunten: voor de geweldige voorbereidingstijd van de afgelopen maanden. Hoewel het af en toe flink doorbijten was, is alles op tijd rondgekomen.
Gebedspunten: voor een goeie reis en om me snel weer helemaal thuis te voelen in PNG.

Mijn adres is: Marjan Sikkema PO box 474 EHP 444 Ukarumpa Papoea-Nieuw-Guinea

Mijn rekeningnummer is 1204.86.784 ten name van Wycliffe Comite Sikkema (Giften zijn aftrekbaar van de belasting).
E-mailadres: nankienan@hotmail.com http://marjansikkema.blogspot.com
Kantooradres Wycliffe Nederland: Wycliffe Bijbelvertalers Nederland Postbus 150, 3970 AD Driebergen, Tel:0343-517444; info@wycliffe.nl

Hartelijke groet, Marjan Sikkema

Geen opmerkingen:

Een reactie posten