donderdag 11 augustus 2011

Een korte update vanuit Engeland

Lieve allemaal,

Even een heel kort berichtje tussen de lessen door, maar ik heb even een computer op de campus weten te bemachtigen, omdat ik op mijn laptop helaas (nog) geen hotmail kan openen.
Het is hier ontzettend gaaf. Het weerzien met Carol was echt waanzinnig, alsof je ergens op droomwolken loopt en het niet allemaal meer onder controle hebt. En we zitten als oude maatjes gezellig naast elkaar in de les. Helemaal superLach met open mond. Haar reis is goed gegaan, hoewel ze de halve wereld is rondgereisd zonder horloge!! Speciale verhalen hierover later. Erg leuk ook om haar wegwijs te maken in de cultuur hier. Bijvoorbeeld brandnetels niet aanraken, plannen maken om haar te leren fietsen, en ze breekt met gemak de hazelnoten open met haar tandenVerraste emoticon, tot hartverzakking dezes schrijvers toe.
We hebben elke dag les van half 9 tot half 6, Slaperige emoticonpffft, en gisteravond hadden we gelijk al huiswerk om 85 bladzijden te lezen over de 4 grote verschillen in groepen: zelfgericht of groepsgericht, universeel of particular, monochroom of polychroom en intern of externe controle.Verwarde emoticon  Ik lag om 9 uur in bed en heb als een blok geslapen. Al dat engels de hele dag, en concentreren in de les wat ik niet meer gewend ben, kost het een en ander aan energie :)
Het eten is hier voortreffelijkRollend van het lachen, en gezellig. We zitten met 18 verschillende nationaliteiten in de klas, en ik heb al leuke contacten met een zuidafrikaanse en een stel finnen. De natuur is hier schitterend, voor degenen die het even op googlemaps willen bekijken, kun je zoeken bij Stokenchurch, Studley Green. We hebben al een paar mooie wandelingen gemaakt zondag.
Alles met elkaar is het fantastisch.

Een lieve groet, en tot laters, skype werkt al wel gelukkig.

Marjan (en Carol :))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten